Problemy trawienne

Odpowiednia dieta przy problemach trawiennych

Odpowiednio dostosowana dieta jest w stanie bardzo dużo zmienić i poprawić jakość życia.

Zaparcia, biegunki, bóle brzucha, zgaga, nadmierne gazy i wzdęcia. Jeśli zmagasz się z jednym lub kilkoma objawami, warto dokładnie przeanalizować problem u lekarza i dietetyka.

Żywienie w problemach trawiennych

Jak wygląda współpraca?

W gabinecie każdego dnia przepracowuję jednostki chorobowe jak refluks, SIBO, zespół jelita drażliwego, stany zapalne jelit. Korzystając z usług poradni dietetycznej w Katowicach i w Orzeszu otrzymasz skuteczną pomoc przy chorobach trawiennych. Każda terapia dietetyczna jest przygotowana indywidualnie pod danego Pacjenta, dopasowana do jego stylu życia, godzin pracy, aktywności fizycznej i dolegliwości / chorób, ale również preferencji żywieniowych.

Analiza masy ciała

analizę masy i składu ciała na analizatorze InBody

Prognoza

przedstawienie celu terapii i prognoz dotyczących współpracy i osiągnięcia oczekiwanych efektów

Wywiad medyczny

szczegółowy wywiad medyczny i żywieniowy przeprowadzony przez wykwalifikowanego dietetyka klinicznego

Analiza nawyków

analizę nawyków żywieniowych i stylu życia które mogą mieć wpływ na występujące choroby lub zaburzenia ze strony układu pokarmowego

Analiza badań

zlecenie i późniejsza analiza odpowiednich badań laboratoryjnych w kontekście aktualnych problemów zdrowotnych

Plan dietetyczny

przygotowanie szczegółowego planu dietetycznego na 21 dni.*

Lista zakupów

opracowanie listy zakupów produktów potrzebnych do realizacji diety

Wsparcie

ustalenie ewentualnych zadań wsparcia psychologicznego oraz aktywności fizycznej

* Dieta jest dostosowana do aktualnego problemu, stanu zdrowia, preferencji smakowych, umiejętności kulinarnych, itp. Zawiera wszystkie gramatury, ale również wagę produktów podaną w miarach domowych (np. 1 łyżeczka, garść, szklanka) i opisy przygotowania potraw.